1983: jedne z najdramatyczniejszych regat
Jedne z najbardziej dramatycznych regat we współczesnym żeglarstwie odbyły się w 1983. Australia II, znana ze swojego “skrzydlatego” kilu, pokonała amerykańską Liberty i zabrała puchar poza granicę Stanów Zjednoczonych pierwszy raz w swojej 200-letniej historii. Było to oszałamiające zwycięstwo Australijczyków, które obiegło cały świat. Ponieważ oba jachty korzystały z żagli North’a, był to również udany czas dla firmy. Zarówno Liberty i Australia II po raz pierwszy używały rewolucyjnego materiału żaglowego zorientowanego wokół osnowy. Na pokładzie Australii II załoga dowodzona przez skippera John’a Bertrand’a stawiała żagle o różnym stosunku materiałów – poliestrowe panele na liku przednim zamieniały się na aramidowe lub kevlarowe na liku tylnym. Żagle były uszyte w kroju trój-radialnym, zaprojektowane i dopracowane przez Tom’a Schnackenburg’a z filii North Sails w Nowej Zelandii. Były lżejsze i mniej rozciągliwe.
Na pokładzie Liberty dowodził skipper Dennis Conner, a taktykiem był Tom Whidden. W 1987 Conner i Whidden chcieli się zrewanżować. Na oczach całego świata, para poprowadziła Amerykańskiego challengera Stars&Stripes do zwycięstwa nad Australijskim obrońcą Kukaburrą III w intensywnych, wietrznych wyścigach, które odbyły się w Perth. Puchar powrócił na wybrzeża USA, Dennis Conner stał się powszechnie znanym żeglarzem, a Tom Whidden wkrótce został prezesem North Sails. Dzisiaj Puchar Ameryki jest kluczową platformą dla rozwoju żagli North Sails. Niezależnie czy ścigają się klasy 12-metrów, IACC czy napędzane masztem-skrzydłem fruwające na foilach katamarany, załogi Pucharu Ameryki pomogły pionierom z Northa znajdować przełomowe rozwiązania w technologii żaglowej takie jak aramidowo-węglowe laminaty żaglowe 3DL, asymetryczne spinakery, żagle kompozytowe 3Di czy zaprojektowanie zestawu “sztywne skrzydło – miękki żagiel”, które ze sobą świetnie współpracują.
Uznany przez Alana Bonda jako kandydata do Pucharu Ameryki w 1983 r., Challange 12 (KA-10) było punktem odniesienia dla Australii II (KA-6). Tutaj dwa jachty podczas Challenger Series przed Pucharem w 1983 roku.
Podczas premiery Kookaburra III we Freemantle przed Pucharem w 1987 roku, gdzie załoga przegrała ze Stars&Stripes’87 Dennisa Connera, który odzyskał Puchar dla Stanów Zjednoczonych.